31 mars 2012

WHEN IN DOUBT... JUST OVERDO IT


Det är inte alltid inspirationen är på topp och således är det inte alltid man kommer på de mest kreativa dekorationerna. När man inte har några blommor hemma och inte hittar några spännande små detaljer vad plockar man då fram? 

Tja, när man inte kommer på något annat så får man överdriva lite och samla ihop vad man har av svarta ljusstakar. En något överdrivet uttryck är iallafall ett uttryck. Och av bara farten fick en vit ljusstake vara med, som en joker i leken.
De två värmeljusstakarna är från Paradisverkstaden, den svarta i keramik med hjärtan är en present från min syster. Övriga ljusstakar är alla loppisfyndade mässingsljusstakar som spraymålats svarta.
Tavlan i bakgrunden är ett inramat tryck från Evajuliet.



23 kommentarer:

tinajo sa...

Samlingar tycker jag oftast är riktigt snyggt, oavsett om det är glasvaser, ljusstakar eller annat. Det här är finfint! :-)

Sabelhagens Olivlund sa...

Fiiint! Den som ändå hade så många fina ljusstakar:).
Ha en skön helg.
Kram Maria

Elna sa...

Det blir väl så fint att överdriva. Du får ha en riktigt skön helg och så kul att jag ska få de fina äggen.

Kram

Kari sa...

Nydelig - for mye av det gode er herlig, synes jeg :)
Påskeklem fra Kari

Tina sa...

Att gruppera en massa godingar kan bara bli snyggt!

ha det gott!

CreandoPhoto sa...

Snyggt! Jag älskar Paradisverkstaden. Vill ha typ allt därifrån :)
Kramar

Fröken Grön sa...

Hihi, det där med "more is more" är definitivt min filosofi! Jag har också mängder med svartsprayade mässingsljusstakar hemma, - tycker de är riktigt läckra!

Önskar dig en skön söndagkväll och en bra start på veckan som kommer.

/Anna-Karin

Cattis sa...

Snyggt!!
Har hört mycket om saker från paradisverkstaden...får kanske kolla lite närmre på det!

Ha en mysig söndag!
Kjamis

Basilica sa...

En kommande GLAD PÅSK från mig.

House number 11 sa...

Oj, vad fint och vilken härlig blogg du har!
Fortsatt trevlig söndag!
Kram Jenny

Anna sa...

Väldigt fint tycker jag! Härliga tips du fick in i din utmaning! Jag har gjort fina gipsägg som jag tror kan vara något för dig!
Hoppas du haft en skön helg!

Fruehuset sa...

Så kult! Svært dekorativt:)
Likte det kjempe godt.

Ha en fin fin kveld:)

Heddas gode grunner sa...

Lekkert! Jeg har selv sprayet noen messingstaker svarte, og er veldig fornøyd :)

Ønsker deg en fin påskeuke! :)
klem

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Vilken skön samling! fina allihopa och det blev så läckert när man överdriver lite.
Sköt om dig
Kram
HElena

Jossan sa...

Heej! Vilken superfin blogg du har, mycket inspiration! :)

Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, ädelstenar och läder, www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja! :) Glad Påsk!

kristina - ingen vanlig dag sa...

Jättefint när man samlar ihop udda ljusstakar, men i samma färg, sådär. Kul med förändringar - rena rama terapin att gå runt och fixa och dona med det man har! :)

Casa of Mia sa...

Jättefint, önskar dig en härlig vecka kram

Liv Elin sa...

Heihei - lenge siden sist ! ;)
Så lekkert med svart som kontrast mot det lyse , duse interiøret ! :)

Fin måte å gjenbruke gamle , flekkete messinglysestaker på ! ;)


God påske til deg fra meg !

Hege Morris sa...

Så fint! De likte jeg godt og stilig med plakaten fra Evajuliet! :)
God påske! Ja, vi hadde en flott tur! klem Hege

Gardenhouse sa...

Men vad är det för fel på mig som missar dina pysselutmaningar hela tiden, en till kanske och det blir tredje gången gillt för mig ;)
Vad snyggt med många så olika men ändå lika ljusstakar på matbordet.
Gillar din stil.
Ha en fin påsk vecka,
kram Sussi

Gardenhouse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Gardenhouse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hellο Τheгe. I found your blog using msn.
Thіs is a rеally wеll written article.
I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly return.

my web blog - nummerupplysningen