2 mars 2012

TVÅ NYA KUDDAR


Äntligen fredag!
Jag har känt mig trött och hängig hela veckan och helst av allt vill jag bara tända ljus, kura i soffan under en filt och läsa en bok, med lite soft musik i bakgrunden. Och det är precis det jag tänker göra, så fort jag är färdig med detta inlägg.

Ett par nya kuddfodral har hittat vägen till vardagsrummet. Jag tror, utan att vara riktigt säker, att jag köpte tyget för över ett år sedan och det har därefter bara legat och väntat på att få bli något annat än en bortglömd tygbit.
Jag har låtit stadkanten på tyget vara synlig, då den svarta fransade kanten var himla snygg som dekoration. På den ena kudden har jag dessutom sytt fast svarta bollfransar, medan det på den andra är fastsytt ett litet broderi. Mönstret till den lilla fågeln har jag hittat någonstans på internet och sedan broderat med svart tråd. Tillslut blev det två ganska så lika kuddar, men ändå olika.

Och därmed återstår bara att säga

21 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow, vilka snygga kuddar. Jag gillar verkligen tyget. Och vilken fin grå stol du har där, är den original eller har du målat den? Om den är målad får man fråga vad färgen heter?
Tack för härlig inspiration såhär på kvällskvisten.
Hoppas du myser riktigt nu i ditt soffhörn:)).
Kram Maria

Elna sa...

Härliga kuddar och jag gillar bollfransen. De hade passat ypperligt i min soffa också. Ha en riktigt skön helg och hämta ork.

Kram

Livet på Vestergård sa...

Så snygga! Speciellt den med den broderade fågeln på . Otroligt fin är den.
Kram Kicki

Vitt hus med svarta knutar sa...

Superfina kuddar! Ha ha jag har liknade tyg ligger i en påse i garderoben, ett i rött och ett i beige. Få se när det ska bli något av dem, men nu fick jag ju inspiration=)

Önskar dig en superfin helg!
Kram,
Regina

StrandviksVillan sa...

Jättesnygga kuddar!!
Jag tänkte också fråga vilken färg du har målat stolen med? Ser ut som en skön grå nyans, mjuk liksom :) Kanske man skulle kalla den "greige"? Gillar också tapeten bakom stolen.

Trevlig helg!

Johanna Stålros sa...

Ursnygga kuddar!!! Kram

Fruehuset sa...

Vakre bilder:)Kjempe fine puter!

Ønsker deg også en riktig god helg!

Monkan sa...

Tyg som legat ett år, det är ju snudd på nytt :) Man liksom ska ha tyger liggande. Jag blev just räddad av ett tyg som lagrats :) i flera år i tygskåpet, behövde nåt som passade ihop med en nyinköpt dyrgrip där jag behövde skarva lite för att få till ett mobilfodral, och det blev en toppenkombo.

Kuddar... kan det ju aldrig bli för mycket av hemma :) Jättefina, snyggt att ha lika men ändå olika och kul idé med stadkanten och broderiet som en applikation. Jag måste fixa några nya kuddfodral och då ska jag nästan ha bollfrans, dvs inte bollar tror jag men jag vill nog testa med passpoal och det funkar väl på samma sätt. Fast bollarna har ju en klar fördel, det räcker med två sidor och man slipper krångla med hörnen.

Fröken Grön sa...

Men så fina!
Önskar att jag också kunde sy...
Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

Tina sa...

Jättefina kuddar!
Har funderat på bollfransar men aldrig kommit till skott..

KRAAM

millandante sa...

Bara SÅ fint!!!! Vet inte om jag sett det "madrasstyget" i svart förrut, och dina detaljer är klockrena!! Så läckert!

Varm krya på dig kram vännen!

Dagar hos mig sa...

De kuddarna var riktigt fina:)

De små øyeblikk sa...

Åååå så mye fint! Herlige bilder du viser også! Liker stolen din, kjempeflott!

Takk for at du deler!

Ha en flott ny uke

-Klem Kjersti-

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

Radhusdrömmar sa...

Vilka fina kuddar! Vad duktig du är som pysslar ihop så mycket fint!

Kram kram
Johanna

Catje sa...

Stilig med både frynsekant og broderi. Jeg har kjøpt nye puter på Stoff og Stil og har en masse stoff liggende, så det er bare å kaste seg over det.... Men det er så mye annet som også skal gjøres!! :) Strikking, og barneklær og lappeteppe og oppslagstavler står vel høyere på lista tror jeg... kanskje... :) Ha en god uke!

Vita Vardagen sa...

Ursnyggt!!!!
Kram :)

Black Iris sa...

Jättefina kuddar i ett tyg som jag tycker jättemycket om..

Maidi

mia sa...

Snyggt som alltid när du pysslar :) Gillar färgskalan och bollfransarna.
Hoppas du känner dig piggare.
Ha det bäst idag!

Gardenhouse sa...

Snygga kuddarna blev och stolen de ligger i...super!
Klappar du din fina buddha på magen varje morgon? Ska väl betyda lycka har jag hört!
Trevlig fredag och helg,
Kram Sussi

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Herre min hatt vilka fina kuddar! Så smart o sätta lite pynt på kanten c",)
har det tyget på mina köksstolar fast i blått, love it!

Klem Anna