21 mars 2012

PYSSELUTMANING

Nu är det återigen dax för en pysselutmaning här på bloggen. Jag vet ju att det finns fullt med kreativa personer därute och nu har ni chansen att dela med er av era bästa tips här på min blogg.

Kanske har ni några roliga idéer på påskpyssel? Eller något annat du vill visa upp.
Själv har jag denna gång tillverkat äggformade hängen av porslinslera. Jag har kavlat ut leran med en spetsduk ovanpå, för att skapa mönster, och så har jag stämplat en bokstav på varje ägg. Tillsammans är det 5 hängen som bildar ordet påske.
Jag har varit lite internationell och valt den norska stavningen. 

Precis som förra gången kommer jag att lotta ut mitt bidrag bland er som deltar.
Nu väntar jag på ditt bidrag!

10 kommentarer:

Elna sa...

Ja det här tål att tänkas på *ler*. Fina påskhängen du har gjort.

Kram

Unknown sa...

Så fine de ble!!
Dette må vi da kunne få til her hjemme og:)

Lenge siden vi har drevet med påskepyntlaging, så jeg har ingen bidrag desverre, men kommer til og følge med på utfordringen din;)

Tina sa...

Ska också fundera lite..gillar dina ägg.

Ha en fin dag o kram till dig!

mia sa...

Så söta! Den här gången ska jag försöka hinna få iväg ett bidrag.
Hoppas du får en strålande dag. Här utlovas det 15 graders värme och sol :)
Kram

Unknown sa...

Åh så fint. Har inte ens börjat tänka påskpyssel ;)

Kram Maria

Unknown sa...

HEi! Så fine ting du viser :)
Jeg skal prøve å komme tilbake med en bidrag :)

Klem,
Vicky
ny følger

Anna sa...

Så fina hängen du gjort! Jag får se om pysslar ihop något i helgen!

Kram på dig!

Emma - Från min sida sett sa...

Ska försöka återkomma med något pyssel:-)
Va fint du har gjort!
Kika gärna in hos mig, jag har en tävling i samarbeter med Eco Wallpaper med fin fina tapeter i vinst:-)

Ha en fin helg!

LissenTo sa...

Vad fina hängen du har gjort och fint med pärlhyacinterna i muggarna.

Här får kluras, får se vad jag kommer på.

Aha, nytt golv, spännande, hoppas ni gillar samma :-)

Ha en fin helg. // Kram Lissen

Katta sa...

Kul utmaning! Har ju faktiskt lite påskpyssel på bloggen i dag så jag länkar in det.Söta ägg du gjort. Älskar din kopp med K på helt underbar!! Kram Katta