2 januari 2012

VAD HÄNDE EGENTLIGEN FÖRSTA DELEN AV 2011?


Ja, vad hände egentligen i början av förra året? I januari tog jag det väldigt lugnt, vilade upp mig och njöt av vårt renoverade sovrum som blev färdigt strax innan jul. I övrigt bestod nog månaden mest av mindre pysslande och fixande hemma, samt ett riktigt fynd. Inget förändrades egentligen i februari, förutom att längtan efter vår resulterade i ett totalt frosseri av tulpaner och andra vårblommor. Dessutom visade jag upp en del av porslinssamlingen och konstaterade samtidigt tyst för mig själv att det var trångt i skåpen.
I mars ökande tempot något och vi började månaden med bröllopfest (inte vår egen) i vackra Urdihuset. Jag fortsatte njuta av blommor i härliga färger och visade upp min bloggplats. Av naturliga skäl ökande mängden påskpynt i april; ägg, ägg, äggäggägg & ägg i massor. Dessutom tillbringade jag en helg i Stockholm och målade fyndet från januari. 
I maj var temat blommor i koppar; stora vita eller små pastellfärgade. Allt funkar. Dessutom renoverade vi tv-rummet och byggde en förvaringsbänk av en lastpall modell större. Och så juni, då jag äntligen fick till ett överdrag till en loppisfyndad pall, försökte få lite ordning i min inspirationsklippbok och tog semester lagom till midsommar.

Och det var de 6 första månaderna av 2011.

21 kommentarer:

LissenTo sa...

Så härligt inspirerand att läsa om den första delen av förra året. Känns så ljust, vackert med alla finheter.

Pysselsuget väcks ..........

Kram Lissen

Tina sa...

Jag älskar dina spröda färger och bilder! Så kul det ska bli och se vad du hittar på i år...!

KRAM till dig från mig!

tinajo sa...

Snyggbertbilder - I like! :-)

Johanna Stålros sa...

Så vackra färgskalor...Goa-fortsättnings-kramar från mig!

Marits Hverdagsgleder sa...

Takk for alle kommentarene du har lagt igjen hos meg, siden jeg begynte å blogge i november :)

Mange vakre bilder med flotte fargeklatter innimellom. Jeg elsker disse pallebordene, og det kommer jeg til å lage når vi skal pusse opp kammerset (dagligstuen) vår til våren :) Gleder meg allerede!
Klem Marit

KKvinneblogger sa...

Ønsker deg et godt og berikende nytt år!

Praliner sa...

Så himla fint! Läckra bilder som väcker inspiration!! Kram till dig och ha en härlig dag! Jackie

Sabelhagens Olivlund sa...

Så ljusa och fräscha färger. Roligt att få se dina första sex månader för mig som inte var med då. Började blogga i juni. Ska bli kul att få följa dig 2012.
Kram

Casa of Mia sa...

Så vackra bilder och kul att läsa kram

Vita Vardagen sa...

Åh, jag gillar dina bilder och kompositioner - så inspirerande. Blir sugen på att köpa hem ett gäng härliga ranuklar snart, men idag fick det bli en tulpanbukett istället.
Hoppas du har en härlig kväll!
Kram Johanna

Anna sa...

Jättefin resume...

Vilken lätt och vårig header, underbart fin!!

Stor kram och god fortsättning!!

Anonym sa...

Vilka inspirerande bilder från året som gick. Du har verkligen en röd tråd i inredningen, jättesnyggt!
Kram Susanne

Anonym sa...

Jag vet vad du gjorde:-) En vacker sänggavel som ligger etta på mina mest besökta sidor.

Kram

De små øyeblikk sa...

Hei på deg og godt nyttår:) Riktig fine bilder av begynnelsen på 2011... sikker på at det blir like mange flotte bilder i året som kommer!!! Gleder meg til å bli inspirert av deg! Klem Kjersti

vardaxlyx sa...

Jag vill önska dig en god fortsättning!
Kramkram

Johanna sa...

God fortsättning! Vad mycket fint du har hunnit med att göra! Nu ser vi fram emot 2012:)

Kram Johanna

Gardenhouse sa...

Hoppas 2012 blir lika bra som 2011 för dig.
Vilken fin halvårs resa med dig från -11, kul med länkningarna :)
Byrån är ju jätte läcker!
Önskar en fin tretton helg Sussi

Fruehuset sa...

Vakker oppsummering:)
Kva har du kjøpt eggeglassene?
De var superlekre!

Ha ein fin fin kveld:)

Villa Vinkelhaken sa...

Sååå himla vackra foton! Underbart! :)

Ha det fint!
Kram Jenny

salige lavendel sa...

Lekre bilder!!

Anonym sa...

Såååå fina bilder!!! Önskar dig en skön helg!