20 oktober 2011

MIN STIL

Är det egentligen viktigt att ha en inredningsstil?
Och om någon frågar dig vad du har för inredningsstil, kan du då svara på det?

Själv vet jag inte alls vad jag har för inredningsstil. Inte tycker jag det är speciellt viktigt att veta det heller. Jag tror aldrig att jag kommer att vilja följa en renodlad stil, utan blandar hellre sådant jag tycker om i en mix som helt enkelt får bli min stil.
Hemma hos mig vill jag ha det ljust, men inte sterilt. Jag vill ha det enkelt, men inte minimalistiskt. Jag vill använda färg, men inte ta i för mycket. Jag vill att det ska kännas genomtänkt och personligt. Jag vill att det ska vara förnybart, men samtidigt ha en klassisk bas som håller länge.
För mig ligger mycket i detaljerna och jag gillar att samla på mig ting som tillsammans bildar en fin enhet. Saker som är köpta under lång tid och på många olika platser runtom i världen skapar den där unika kombinationen som inte finns någon annanstans.

Inredning ett intresse, något jag gärna lägger både tid och energi på. Jag är alltså inte alls intresserad av att kopiera någon annan, utan låter mig istället inspireras för att få till det på mitt sätt. Ett hem ska växa fram under lång tid och det ska reflektera dem som bor där. Därför slår jag ett slag för dem som går sin egen väg och precis som jag tar fram sin alldeles egna stil.

Kom ihåg att du fram till och med den 21 oktober kan vara med i min give away. Lämna en hälsning till detta inlägg.

16 kommentarer:

(eddas) sa...

Er helt enig med deg,en skal omgi seg med saker en liker...og ha en atmosfære en trives i...det er viktigst...
Du har det veldig pent synes jeg...
ha en fin fredag/helg..
klem

Johanna Stålros sa...

Känner igen mig- här finns det inte heller en röd linje, men det är jag glad för;) Gillar som du beskriver att man blandar saker man själv tycker om och trivs med. Här är det en skön mix av gammalt och nytt, ljust och mörkt. Du har det jättefint och harmoniskt! Kram Johanna

Unknown sa...

Uansett hva stilen din heter, så er en fiiin;) Lys og trivelig ♥

Jeg har ingen spesiell stil egentlig, i hodet og i drømmene mine har jeg en type "Home&Cottage"-stil, elsker ALT derifra;))
Men det er ikke slik det er her hjemme... desverre har man sjeldent råd til og skifte stil så ofte;)

Ha en finfin kveld!

Klem line

Mina Gouldsamadiner sa...

Håller helt med dig.Jag blandar oxå olika stilar med det jag tycker om och som ger mig harmoni och glädje.Saker som talar till mig och som speglar just mig...
Du har ett fint hem...
Kramiz...

Linda sa...

Jag förstår precis vad du menar! Det viktigaste är väl att man har en egen personlig stil!

Trevlig helg!

Kram Linda

Tina sa...

För mig är det ganska lätt att säga vad jag inte gillar. Vilken stil jag har kan jag inte svara på, en mix av lite gott och blandat, kanske?!
Gillar dina bilder, så krispiga!

kram o trevlig helg

tinajo sa...

Tycker inte heller man måste veta vilken stil man har - jag skaffar också hem det jag tycker om utan att tänka så mycket mer på det. Blir i alla fall MIN blandning! :-)

Linda sa...

Jag gillar din stil!Underbara bilder från ditt mysiga hem.
Ha en fin helg!
Kram, Linda

Catje sa...

Mitt problem er at jeg liker så mye forskjellig at det aldri blir en helhet ut av det :) Liker både hvitt og landlig, og fargerikt og eklektisk, og da blir det egentlig bare rot :) Men det er jo meg det også :)

LissenTo sa...

Så bra du skriver kära Jill om att ha en egen stil. Och du har en unik vacker stil, utan namn :-)

Njuter av dina bilder, finfint.

Solig Sundsvalls hälsning // Lissen

HEMMA sa...

Vilka fina bilder och håller med dig om att man inte behöver ha någon specifik stil. Själv har jag en stil som kombinerar det mesta, nytt&gammalt, färg&form etc...
Du har en trevlig stil och fin blogg!
En fin helg till dig, MALIN

Fröken Grön sa...

Tycker du har lyckats jättebra med att hitta en färgskala som passar ditt hem. Det ser oerhört fräscht och ombonat ut på bilderna; speciellt förtjust är jag i din fina lilla läshörna under trappen. Önskar att jag hade en sådan vrå...
Ha en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

VitaVardagen sa...

Nej, varför ska man definiera sin stil som något annat än just "sin egen stil"? Det enda viktiga är ju att det känns hemma :) Hoppas du har en mysig lördag!
Kram Johanna

Gardenhouse sa...

Så sant så sant... Håller med dig till fullo.
Namn eller inte så är din stil toppen snygg, lagom av allt och ur mysig helhet!
Min stil har heller ingen speciell i riktning, man tager vad man haver, köper det man blir "kär" i och gör till det man vill ha det till. Jag gillar ju äldre saker mycket mer än nya och blandar hej vilt. Mången fynd har gjorts i bodar och hus på gården...
Ha en fin kväll,
Kram Sussi

Marie sa...

Håller med dig, min stil är ingen stil, kan heller inte peka på vad jag gillar, de tär olika och jag har M I N stil =D

Ohh tack själv för besöket =D

StrandviksVillan sa...

Otroligt vackra bilder!!
Sån skön blandning du har!

Ha en fin söndag!
Ann-Christine