31 mars 2011

KONSTKUPP?

Så vad säger ni - är mitt senaste loppisfynd en riktig konstkupp?
Nä...jag tror inte riktigt det. Det är ramen jag var ute efter, innehållet följde liksom med på köpet. Och inte kan man väl be dem behålla själva tavlan och bara ge mig ramen? Då är det bättre att jag själv lämnar tillbaka tavlan utan ram vid ett senare tillfälle... Fast kanske ska jag googla konstnärens namn innan, bara för att veta säkert?

Så är det snart helg igen och inte bara det, imorgon är det den 1 april. Härligt! Det är nu våren ska komma igång på riktigt, hoppas bara att vädergudarna förstår det.

Må gott!

5 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Ja, man kan aldrig vet säkert när det gäller konst...

Mvh
Frida

Fröken Fräken sa...

Ja, jag gör ju likdant. Kniper åt mig ramen, men lämnar tillbaka motivet.. ibland har jag bara redan på utvägen från loppisen hunnit ta bort motivet så att jag lämpligt kan lämna in det!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Har precis sett på Antikrundan och det är inte klokt vilka fynd en del har gjort...så det är nog bäst att du googlar först;-)

När du skrev konstkupp trodde jag nästan du varit på något museum och "lånat" hem en tavla=)

Ha det gott och njut av fredagen!
Kram,
Regina

Petronella sa...

Det är väl jättesmart att ta det man vill ha och "lämta tillbaks" resten.. Efter en googling, vill säga;) //Petronella

House Number 9 sa...

Veldig lekker blogg du har, jeg legger meg til som følger:-)

Hilsen Ann Kristin (som har bodd 8 år i Bergen, og som savner våren i Bergen litt akkurat nå, på Østlandet har vi 5 cm nysnø i dag..)