19 oktober 2010

ETT HAV AV KUDDAR

Ja, kanske är det att överdriva lite - ett hav av kuddar - men här är det iallafall skåp och bänkar fulla. Bilderna är tagna i Grønlykkes butik i Köpenhamn och jag tycker det passar utmärkt att visa dessa då dagens tisdagstema hos fabriken är kuddar. 
Jag tycker att det är riktigt inspirerande att gå och titta i sådana här butiker, där alla mönster och färger skapar ett härligt kaos. Även om jag själv är ganska så restriktiv när det gäller färgval här hemma kan jag inte låta bli att tjusas. Min personliga favorit är nog den stora turbansittkudden på första bilden, en liknande skulle jag verkligen kunna tänka mig att ha här hemma. Tror ni att det kan vara svårt att tillverka en själv?

av jill från ett av fyra rum.

20 kommentarer:

Victoria sa...

Det var verkligen en härlig blandning av kuddar, mönster, former och färger!! Jag gillar mycket färg men jag är desto mer restriktiv när det gäller mönster, men med dessa bilder kanske man vågar leva ut lite mer!!

Kram
Victoria

Pysselpralinen sa...

Vilka härliga bilder! Det känns som om man bara vill kliva in i det rummet och känna och insupa atmosfären. Jag drömmer om att införa mer mönster och färg i mitt hem, som kontrast till allt det vita. Men det går sakta. Jag är försiktig och vågar inte så mycket. :-)
Kräftkalasbilden ser så goood ut! Jag blev så sugen på kräftor, något som aldrig händer annars! Jag förstår att era vänner tycker att det är en bra tradition att föra vidare. :-)

Pysselpralinen sa...

Förresten tänkte jag ju också skriva att jag tror att man absolut kan tillverka en sån kudde själv och att det nog inte är så svårt. Det är bara att börja samla fina tygkombinationer! :-) Och jag gillade också modellen.

himlaverket sa...

Visst är det läckert att blanda lite färger om man har grunden i vitt.
Så himla inspirerande bilder du tagit.
Ibland tror jag man är lite rädd för att använda färg, men det går att få det lantligt ändå, hävdar jag.
Kram

Katta sa...

Underbara färger och kuddar. Visst kan man få massor av inspiration av starka färger och intryck även om man är lite mer restriktiv själv. Sy kuddar är ju inte så svårt men om det är den stora kudden på golvet under den lilla runda så är den ju förståss lite svårare. Kram Katta

Mitt hvite hus sa...

Ja her var det puter for en hver smak... så herlige farger..

Klemmer 0)

Gardenhouse sa...

Så härliga kuddar att få vila sitt huvud på efter en kräftskiva...
Kunde du motstå att köpa med dig någon hem?!
Go kväll,
Kram Sussi

House number 15 sa...

Jag trodde det var ditt kuddförråd...hahi...

En härlig färgmix och snygga tyger.
Säkert inte svårt att sy, du som är så duktig, klarar du säkert.

Kram C

LissenTo sa...

Så många fina kuddar, tänk att bara gå in och plocka.

Jill tänk alla inspirerande projekt du har visat på bloggen, dröjer läääääääänge innan jag gjort en bråkdel. Du inspirerar mej :-)

Kram Lissen

millandante sa...

Som smågodis när man är riktigt sötsugen! Underbara färger!!

Jo men visst borde det gå att tillverka en sådan! Får klura ett tag...!;)

KRAM

Villa Vinkelhaken sa...

Oj så många fina kuddar! Härligt med färg =)

Ha de bra!
Kram Jenny

Therese sa...

Klart du kan tillverka en sådan själv :-) Kram!

Therese sa...

Underbar bild den första! Härligt med så mycket färg.
Borde inte vara jättesvårt att göra själv, men man borde kunna använda sig av en stomme och sedan stoppa upp med lite extra för att få den "bulliga" känslan. Lycka till :)

Ha en skön kväll, kram Therese

[ c o y o t e ] sa...

Oj! Jag hade aldrig kunnat bestämma mig där.... hu..
Vilken underbar plats!

kram mia

Anonym sa...

ojoj vad mycket fina härliga kuddar! Jag kan nog inte få riktigt nog av just kuddar! Så enkelt att förändra ett rum om man bara byter kuddar ;D

Tack för din fina kommentar hos mig! Den tuvade mobeilen är köpt i en hantverksaffär här i Karlstad. men jag kommer inte ihåg vad kvinnan som gjort den hette.

Kram pernilla

Lollo sa...

Jag ÄLSKAR Kuddar!
Kuddar kan verkligen förändra ett helt rum...

Ha en Bra Helg! /Lollo

Anonym sa...

Jill, Du kan konsten att få C-vitaminerna att nocka en, redan på Din tröskel. Jag säger bara WOOOOOW och åter WOOOOOOW. Underbart fint och aptitligt och jag bara måste tassa vidare, och se vad jag har missat.... Är det ok att jag har morgonskor och morgonrock på mig ;)

Agneta

Tack snälla Jill för Din goa kommentar för typ ett hundra år sedan. Jag är skitkass på att besvara, tiden tiden tiden Du vet!

Systrarna Hjertén sa...

Härligt färgfyrverkeri! Hade inta tackat nej till ett sånt hav...

Mvh
Frida

mariaemb. sa...

Åh, jag ÄLSKAR kuddar! Ljuvligt och alla fäger tilltalar mig just idag i höstrusket.

Ha en riktigt fin söndag!
Kram Maria

Monkan sa...

Vilket underbart hav :)