11 juli 2010

SÖNDAG I TRÄDGÅRDEN

Blå stol och vattenkanna på mina föräldrars altan.
Vår egen trädgård definieras som djungel och är ej fotograferbar.

Idag har vi trädgårdsarbetat, maken och jag. Det 20 cm höga gräset har blivit klippt, en häck har beskurits och ogräs har rensats bort. Vi kan väl konstatera att vår 3.5 veckor långa bortavaro har gett trädgården möjligheten att växa bäst den vill, något den gjort med besked. Vi har väl kommit halvvägs igenom grönskan, men måste kanske åka och köpa varsin machete för att komma i mål.

Nu har dock himlen öppnat sig och regnet öser ner. Alltså dax för lite söndagsmys i soffan. Jag tror allt jag ska tända lite ljus och dra en filt över mig.

Av JiLl frÅn eTt av 4 ruM.

Ja...det kommer snart ett inlägg om vår USA-resa. Jag måste bara hinna gå igenom alla bilderna först...

7 kommentarer:

Therese sa...

Välkommen hem! Och jag kan ana vilken djungel ni måste ha... kloktt att ta det etappvis och nu istället söndagsmysa lite ;-) Kram

Livet på Vestergård sa...

Ja förstår att ni har mycket att ta itu med så som allt växer nu.
Skönt med regnpaus då!
Ha det gott! Kram Kicki

Minellie sa...

Åh, en liten regnpaus hade varit trevligt!!

Förresten hur mycket besökare har ni vecka 31 och v32? nån av dessa tänkte vi åka på semester så vad passar er?

Katta sa...

Tror det kan vara bra för trädgården att få växa lite vilt ibland även om det blir jobbigt efteråt.Och tänk vad bra för den med regn, här skulle det verkligen behövas det börjar likna öken här, jag vattnar vår gård nästan varje dag men det hjälper inte och de ställen dit slangen inte räcker ser det ut som en klassisk grekisk gräsmatta.Låter mysigt med en innekväll med. Kram Katta

Rosa sa...

jautakk, viltvoksande hage veit eg litt om... vår lever heilt sitt eige liv denne sommaren, når me berre er innom for å jobbe i huset. Plenen vart klipt ein gong, men no er det jungel der igjen.

Neste år - DÅ skal eg tenkje på hage :)

[ c o y o t e ] sa...

Hej!!
Är ni hemma igen.. Hoppas det vart en underbar resa..

Kan tänka mig trädgårn.. Tar inte lång tid för dom att växa igen.. Fast just nu står det stilla här pga värmen..

Ha det fint!

Kram

Fröken Fräken sa...

Roligt att ha dig hemma igen! Min bror väntas hem från USA i veckan. Har delvis kunnat följa han och hans kompisars framfart då han lagt upp foton från nätet, men att döma av de bilderna verkar de enbart ha ätit och kört bil...??

Kan tänka mig att trädgården passat på att växa hej vilt, dessa temperaturer måste den gilla. Här är det både hett och fuktigt idag, så jag tror att det andra loppisstället som jag tänkt besöka får vara..