5 februari 2010

MODERN ALLMOGE

Det var ett tag sedan nu som jag visade inspirationsbilder från någon av mina inredningsböcker. Den här boken, Modern allmogestil, är full av helt underbara bilder och ger mig ett sug efter att genast slänga ut allt som finns i vårt hem och fylla på med nytt.
Boken är uppdelad i åtta olika kapitel som alla representerar en egen liten tvist på det här med modern allmoge - Rustik, Naturlighet, Romantik, Enfärgat, Moderna rosor, Marint, Friskt blommigtKreativ färg. Vill man kan man få en helt ny stil, här i finns till och med tips om vilka exakta färger man ska använda sig av. Själv låter jag min insiperas av alltihop och blandar hej vilt. Som jag brukar göra.
Det som är bäst i hela boken är alla vackra badrum. Tänk bara att vara ägare av badrummet ovan, men det vackra badkaret placerat framför fönstret. Höjden av njutning hade det varit att ligga där och filosofera.
När jag ser bilden ovan längtar jag så ofantligt efter sommar. Tänk att få plocka hem ängsblommor och ställa dem i en enkelt vas. Ska bara hitta en lika underbar stol tills dess.

Det var allt för idag. Hoppas ni får en underbar helg!

Boken är skriven av Liezel Norval-Kruger med fotografier av Craig Fraser. I Sverige är den utgiven av förlaget Sören Fogtdal.

Av JiLl frÅn eTt av 4 ruM.

10 kommentarer:

Therese sa...

Vilken härlig inspiration du bjuder på i vanlig ordning! Jag längtar genast till sommaren och att få fixa i sommarstugan när jag ser dessa bilder... Njut nu av en rogivande helg!
Varma kramar!
Therese - Sockenvägens Söta

Nostalgia sa...

For en vakker bok ! Skjønner godt at du er glad i den :-)

Ønsker deg en finn helg !
Klem, Nostalgia

Livet på Vestergård sa...

Jag förstår att boken ger en hel del inspiration! Väldigt vackra bilder.
Ha en fin helg!

Mitt hvite hus sa...

Så flotte bilder..boka så virkelig spennende og fin ut...

god helg..

klem Kerstin

Lily sa...

Verkar vara en underbar bok! Den måste jag spana efter..
Tack för tipset :D

Ha en fortsatt skön helg
Kram Lily

Anne sa...

Hej!
Verkar vara en himla fin bok... böcker som ger inspiration är roliga att ha!

Kram Anne

LissenTo sa...

En sådan där bok, som är tittandets njutning. Man bläddra om igen och inspireras.

Har snöat under natten, men nu har det börjat skina upp.
Det ser nästan ut som en vintrig sagobok, utomhus.
Trevlig helg. Kram Lissen

Sussi sa...

Men viiken källa till inspiration du visar med din bok, jag blir också sugen...
Badrummen, wow! Skulle vilja ha ett badkar med tassar.
Stolen som bord, med blommor var så söt. Ska bli kul och se vad du klipper till på att göra.
Ha det toppen, kram Sussi

millandante sa...

Åh så härligt att få kika i boken...! Ja stolen på sista bilden är ju bara sååå fin och hela bilden får mig att riktigt känna sommarvärmen... och så sitter man här i raggsockar och fleecetröja..hihi...
KRAM

Fröken Fräken sa...

Jag ska erkänna att sådana där inredningsböcker brukar jag faktiskt nöja mig med att inspireras av de vackra bilderna, och läser inte av texten kring hur man ska eller inte ska göra.. ;-D

Hur går hallrenoveringen? Här har inte många knop blivit gjorda. En del helger är segare än andra... :-)