24 september 2009

Min dekorativa korthållare


Jag måste nog erkänna att jag inte alltid köper saker och ting för att de är praktiska. Den här korthållaren från Madame Stoltz skulle kunna vara praktisk, fylld med viktiga kom-i-håg-lappar, biljetter och kvitton. Det är den inte, för varför ska allt vara så praktiskt?

Så istället dekorerar jag min korthållare med det som finns inom räckhåll. Lite spontant går jag omkring här hemma och plockar på mig små ting och hänger upp. Lite torkad lavendel, små svarta glashjärtan och ett zinkhushänge från Walther & Co.

Funderar lite för mig själv och rotar lite i sovrummet. Kommer ut med mitt älskade armband från Zoé BonBon, med söta små änglar och uppmuntrande små ord - make a dream - wish - love. Hänger upp det, vänder tillbaka till sovrummet och hämtar makens ärvda fickur. Det ligger alldeles för ofta i en liten ask och klockor är faktiskt underskattade som dekoration.

Som ni ser är det alltså inte speciellt många kort i min korthållare, men det som sitter här tycker jag är härligt. Ett födelsedagskort från min kära familj, som min lillasyster gjort. Visst är hon duktig!

Det är faktiskt ett porträtt av mig. Det är såhär jag ser ut, i min svart-vita glamorösa look, med gulddetaljer. Så nu vet ni det.


Makens fickur ligger i sin lilla ask igen. Det är ju arvegods och det är nog bäst att det ligger i säkert förvar.

10 kommentarer:

millandante sa...

Så bra skrivet, livet kan kanske inte bara vara praktiskt... lite skönhet är ju välkommet!
Vad duktig hon är på att teckna!!
Kram

B-M sa...

Så fint du har gjort här! Ha en trevlig helg! Kram

Rosa sa...

Mykje kjekkare å henge opp fine ting og gode minner, enn kjedelege lappar med ting som ein uansett må gjere ;)

Og flink søster du har, som har teikna det kortet!

Fröken Fräken sa...

Men så klart! En del sakers funktion är bara att vara vackra. Och det är inte så bara!
Schysst porträtt dessutom :-)

Tidsmästarinnan sa...

tjena snygging! nä, jag håller med, allt måste inte vara praktiskt, då blir det för tråkigt. Men jag måste erkänna att mycket här hemma är praktiskt i första hand. Förutom sånt som jag bara liksom m-å-s-t-e ha ändå, he he...
Jättefina saker du hängt tillsammans, ett riktigt härligt stilleben!
Kram på dig min vän!
Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Morgon!!Så fint du skriver!
Snygg banner o jättevacker korthållare!

HA EN SKÖN LÖRDAG!
kramis Millan ♥

Lissen sa...

Vissa saker måste vara till glädje. Tänk när du går och plockar och tar fram saker med fina minnen och sätter där i den fina korthållaren. Du skriver fint och man förstår precis känslan!
Ha en skön ny vecka!

Ps Vad duktig din syster är att rita och roligt att se dej. Ds

Christine Louise sa...

Den var kjempe flott og flott pyntet..

Klem fra meg..

LYKKEBO sa...

Flott!! Og koselig med de små detaljene du har dekoret den med!

God ny uke til deg:)
Klem

Anonym sa...

Ja, det kortet skär ju inte mot resten av din inredning.

/Lillebror